Ali učenci/študenti res več/bolj goljufajo v spletnem okolju

Zadnje čase v več situacijah naletim na razprave in dileme okoli “goljufanja” učencev/študentov pri preverjanju in ocenjevanju znanja v spletnem okolju.

Moje osebno mnenje je dokaj usklajeno s tem, kar kažejo tudi raziskave. Da goljufanja torej ni nič več v spletnem okolju, kot ga je sicer v fizični učilnici.

Kdor ne goljufa v razredu, tudi v spletnem okolju ne bo goljufal. V osnovi pri tem ne gre za to ali znam ali ne znam, pač pa za vrednoto in moralo človeka ter njegovo odločitev ali bo to počel.

A bolj zanimivo in pomembno se mi zdi vprašanje, zakaj smo pripravljeni toliko energije, časa in truda vložiti v iskanje “dovolj tesnih” sistemov in načinov preverjanja in ocenjevanja znanja, ki bi zagotavljali, da je tega goljufanja toliko ali manj kot sicer v fizičnih učilnicah. Sama sem namreč mnenja, da na ta način do učencev in študentov izražamo napačna pričakovanja. Pričakovanje, da bodo vsi učenci in študenti goljufali, če bodo lahko. In seveda učiteljeva pričakovanja se potem odražajo v tem, kako to zaznavajo učenci in študenti. In jih izpolnjujejo.

Če bi ves ta čas, trud in energijo vložili v pripravo kakovostnega preverjanja in ocenjevanja znanja, katerega namen je, da učenec ali študent izkaže svoje znanje in si ob tem upali pričakovati, da bodo pošteni in bi jim pri tem tudi resnično zaupali … si upam trditi, da bi znali biti pošteno presenečeni.

In tudi iskanje enako dobrih nadomestkov klasičnemu preverjanju in ocenjevanju znanja nas zna razočarati, zato je po mojem mnenje že v osnovi potrebno razmisliti drugačnih, alternativnih načinih preverjanja in ocenjevanja znanja. Poudarek pa bi po moji presoji moral biti vedno na znanju in ne na oceni.

Ker delam s študenti, ki bodo nekoč učitelji, me straši to, da bodo prav ti študenti nekoč učitelji, ki bodo z enakim nezaupanjem do učencev in vnaprejšnjim pričakovanjem, da bodo učenci goljufali, če bodo le lahko, učili naše generacije otrok.

Prepričana sem, da takšen nadzor učencem in študentom onemogoča, da bi razvili ustrezno samoregulacijo učenja in vedenja.

(Skupno 12 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost